0 0.00kr

Köpvillkor

Dessa villkor gäller när du gör en beställning via vår webbplats. Avtal ingås mellan dig och Made by Lullan.

Alla priser är angivna i svenska kronor (SEK). Moms ingår i priset och är 6% för mönster, tidskrifter och böcker och 25% för övriga varor.

Vi reserverar oss för eventuella felstavningar, produktändringar, prisjusteringar och färgavvikelser samt eventuella fel i lagersaldot. Vi förbehåller oss rätten att justera eventuella felaktiga priser före och efter det att beställningen har behandlats. Vi arbetar för att våra bilder ska vara så representativa som möjligt, men vi kan tyvärr inte garantera att alla bilder exakt återspeglar produkterna i verkligheten. På grund av svårigheter att återge exakt färg kan färgavvikelser därför förekomma.

Order

För att få handla i webbshopen måste du vara 18 år, är du yngre krävs målsmans godkännande. När du har bekräftat köpet är du skyldig att betala för din beställning och du har också accepterat våra köpvillkor.

När vi har mottagit din beställning skickas en automatisk orderbekräftelse till dig. Om du inte har fått en orderbekräftelse i din inkorg inom 24 timmar efter beställningen ber vi dig att först kontrollera om den har fastnat i skräpposten eller om du har angett fel e-postadress. Kontakta oss om något fortfarande är fel.

Ibland kan det tyvärr hända att en vara har tagit slut. Om så skulle vara fallet kommer vi att kontakta dig via e-post så snart vi upptäcker detta. Du har då möjlighet att göra en ändring i din beställning, vänta på en ny leverans av produkten och har också rätt att avbryta ditt köp om du vill.

 

Frakt och leverans

Om allt som beställts finns i lager levereras det inom 2-5 arbetsdagar, med undantag för under kampanjer då leveransen kan ta lite längre tid. Om det finns förbeställda varor i ordern skickas hela ordern när allt har anlänt. Paketet skickas spårbart med DHL till närmaste utlämningsställe och du får sedan ett SMS eller e-postmeddelande när det är klart att hämtas ut. Fraktkostnad är 89 SEK. Dina varor kan också hämtas här i Villands Vånga efter överenskommelse.

Ej uthämtade paket omfattas inte av ångerrätten enligt distans- och hemförsäljningslagen. För ej uthämtade paket tillkommer en avgift på 250 SEK för att täcka frakt och omkostnader.

Vid köp med faktura från Klarna måste du ange din folkbokföringsadress som leveransadress.

 

Betalning

Kortbetalning – Betala direkt med ditt bankkort via Klarna.

Faktura – Betala när du har fått dina varor med en faktura från Klarna.

Swish – Betala med Swish till nr. 123 071 38 91.

 

Råd om tvätt

Följ tvättanvisningarna för varje artikel och tvätta före tillskärning och sömnad, med hänsyn till krympning, överflödig färg och färgfixering.
Nästan alla tyger krymper något. Vad du kan räkna med är att linnetyger krymper ca 6%, bomullstyger ca 5% och stickade tyger upp till 10%.
Om torktumlare sedan används kan du förvänta dig att tyget krymper extra mycket.

 

Returer och reklamationer

Du har rätt att avbryta och returnera ditt köp inom 14 dagar efter mottagandet av varan. Du ansvarar då för returfrakten och ansvarar för att varorna kommer fram till oss intakta och oskadade. Kontakta alltid oss före eventuell retur. Vi löser inte ut returnerade varor mot postförskott.

Vid återlämnandet får tygerna inte vara tvättade, polerade eller sydda i. Sytillbehören måste vara oanvända och oöppnade i originalförpackningen.

Den 14 dagars ångerrätten gäller endast lagervaror, dvs. inte specialtillverkade varor som tillverkats enligt dina val och önskemål, som t.ex. kläd- och väskbeställningar.

Om något är felaktigt måste detta rapporteras inom 14 dagar efter mottagandet av varan. Tyger bör kontrolleras INNAN du tvättar, skär till och börjar sy. Vi accepterar inte returer på tyger som har skurits.

Om det är något fel på tyget, tryck, stickning etc., vänligen kontakta oss så snart som möjligt innan du tvättar eller klipper tyget.
Skulle tyget missfärgas i tvätten, kontakta oss innan du klipper av tyget.
Tyg som missfärgats av andra tyger under tvätt eller blekts antingen under tvätt eller i solen godkänns inte som reklamation.

Vid tryckning av tyger händer det att det blir små vita prickar på tygerna eftersom det finns lösa fibrer på tygerna som kan lossna vid tvätt och efterbehandling. Dessa små vita prickar är inte ett produktfel och räknas inte som en reklamation.

Vi tar inte emot några returer för reklamationer utan att du först har varit i kontakt med oss via e-post. Skicka ett mail till oss där du anger ordernummer, beskriver felet och bifogar bilder så att vi kan få en uppfattning om vad felet är.

Kontakta oss för reklamationer eller returärenden på: info@madebylullan.se

 

Force Majeure

Vi ansvarar inte för förseningar som beror på omständigheter utanför vår kontroll såsom arbetskonflikt, krig, eldsvåda, blixtnedslag, terroristattack, ändrade myndighetsbestämmelser, tekniska problem, fel i el/telekommunikation/dataanslutning eller annan kommunikation, samt fel eller förseningar i tjänster från underleverantör på grund av här angiven omständighet. Dessa omständigheter skall utgöra grund för befrielse som innebär befrielse från skadestånd och andra påföljder. Om någon sådan situation skulle uppstå kommer Made by Lullan att informera dig både i början och i slutet av tiden om den aktuella situationen. Om omständigheten varat längre än två månader har både du och vi rätt att häva köpet med omedelbar verkan.

Save Your Cart
Share Your Cart
0
0
Din varukorg
Din varukorg är tom.Till shoppen